Με αφορμή την ανηλεή σφαγή του παλαιστινιακού λαού ο Γ.Γ. γραμματέας του ΚΚΕ απέστειλε επιστολή προς τους προέδρους των κοινοβουλευτικών κομμάτων προκειμένου να διαμορφωθεί κείμενο για να απευθυνθεί στην ελληνική κυβέρνηση. Η επιστολή αυτή, αν φυσικά διαμορφωθεί, θα έχει ως στόχο τη χρησιμοποίησή της από την κυβέρνηση της ΝΔ για να απευθυνθεί στον ΟΗΕ με τα εξής αιτήματα:
– Να σταματήσουν όλες οι στρατιωτικές επιχειρήσεις του κράτους του Ισραήλ στη Γάζα.
– Να ανοίξουν τώρα όλες οι ανθρωπιστικές δίοδοι, ώστε να αποσταλεί άμεσα βοήθεια, νερό, τρόφιμα, φάρμακα και γιατροί, για να αντιμετωπιστεί ο λιμός για τους Παλαιστινίους.
– Να καταδικάσει η ελληνική κυβέρνηση τα εγκλήματα του κράτους του Ισραήλ.
– Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η ομόφωνη απόφαση της Βουλής του 2015 και να αναγνωριστεί το Παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.
Ορισμένα σύντομα σχόλια:
- Η πρόταση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ξεχωριστή συγκέντρωση που διοργάνωσε το ΚΚΕ για την Παλαιστίνη απέχοντας από τη συγκέντρωση που κάλεσε η παλαιστινιακή κοινότητα της Ελλάδας.
- Η ηγεσία του ΚΚΕ έχει κατακεραυνώσει με κομματικά ντοκουμέντα και αρθρογραφία την ενιαιομετωπική και λαϊκομετωπική τακτική της Κομμουνιστικής Διεθνούς στον μεσοπόλεμο και την έχει χαρακτηρίσει ως οπορτουνιστική. Ως εκ τούτου έρχεται σε αντίφαση με τον ίδιο της τον εαυτό.
- Η πρόταση είναι στο πλαίσιο του κοινοβουλίου, άρα πρόκειται για μία θεσμική παρέμβαση. Η ηγεσία του ΚΚΕ γιατί δεν απευθύνει μία ανάλογη πρόταση στα συνδικάτα, στους φοιτητικούς συλλόγους, στις πολιτιστικές οντότητες κ.λπ.;
- Αν υποθέσουμε ότι η ηγεσία του ΚΚΕ διατείνεται πως εφαρμόζει μία πολιτική που αποσκοπεί στη συσπείρωση κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων, τότε θα πρέπει στη συνέχεια να κάνει ανάλογες κινήσεις στο ζήτημα των μισθών, του χρέους, των ιδιωτικοποιήσεων, των συντάξεων, των Τεμπών κ.λπ. Θα το πράξει;
- Αλλά ας φανταστούμε πως κάποιο άλλο κόμμα έκανε κάποια ανάλογη πρόταση. Με βάση τα πολυπληθή δείγματα γραφής που έχουμε, η ηγεσία του ΚΚΕ θα κατηγορούσε αυτή την πρωτοβουλία ως οπορτουνιστική ή μη ολοκληρωμένη αφού δεν θα αναδείκνυε τα αίτια της σφαγής και τους υπαίτιους (κάτι που δεν κάνει ούτε η επιστολή του Κουτσούμπα).
- Μήπως, η πρόταση είναι εντελώς καιροσκοπική (δηλαδή οπορτουνιστική) που στόχο έχει να καρπωθεί το ΚΚΕ την οργή που υπάρχει στον ελληνικό λαό για τη γενοκτονία; Και μήπως είναι και απόρροια μιας εσωτερικής πίεσης από μέλη που προβληματίζονται ή αγανακτούν για τον αδιανόητο σεχταρισμό της ηγεσίας;
Όπως και αν έχει, χαιρόμαστε που η ηγεσία του ΚΚΕ άφησε στην άκρη, τουλάχιστον προς ώρας, τις αναλύσεις που μίλαγαν για αστική τάξη της Παλαιστίνης και δεν ξαναναρτήθηκαν άρθρα ισαποστακισμού με τον τίτλο «Ούτε Χαμάς-Ούτε Ισραήλ» σε φιλοΚΚΕ ιστοσελίδες που παίζουν, ωστόσο, τον ρόλο ανεπίσημου οργάνου.
Αν η ηγεσία του ΚΚΕ αποφάσισε να κάνει μία στροφή, τότε θα πρέπει να μας εξηγήσει τι έκανε λάθος όλο το προηγούμενο διάστημα και γιατί το έκανε. Αν πρόκειται για την υιοθέτηση μιας πολιτικής Λαϊκού ή Ενιαίου Μετώπου (κατά τη γνώμη μας δεν θα υπάρξει κάτι τέτοιο), τότε καλοδεχούμενη. Δυστυχώς τα δείγματα γραφής είναι τόσα και τέτοια που δεν μας κάνουν αισιόδοξους.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ



