του Βασίλη Λιόση
Κυριακή, 15/3/26
Φίλες και φίλοι, ευχαριστώ την Επιτροπή Αγώνα Ωρωπού για την πρόσκληση στη σημερινή σας εκδήλωση-συγκέντρωση. Πρωτοβουλίες σαν τη δική σας δεν είναι μόνο αναγκαίες. Είναι και ελπιδοφόρες.
Α. ΜΙΑ ΝΕΑ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Είναι σαφές ότι ζούμε σε μια νέα φάση της ιστορίας. Σε μια εποχή ανακατατάξεων, αβεβαιοτήτων, βαρβαρότητας και πάνω από όλα μια εποχή μιας άνευ όρων και ορίων ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας των ΗΠΑ και του Ισραήλ που δημιουργεί προϋποθέσεις είτε για μια παγκόσμια σύρραξη είτε για ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα. Αλλά ακόμη κι αν δεν προκύψει οποιαδήποτε από αυτές τις δύο εκδοχές, είναι αυτόδηλο ότι έχουμε να κάνουμε με νέα χαρακτηριστικά που αφορούν την ιμπεριαλιστική πολιτική των ΗΠΑ.
Αυτό που βιώνουμε σήμερα αποτελεί τη συνέχεια παρελθοντικών πολιτικών αλλά και ταυτόχρονα την ασυνέχεια τους. Αποτελεί τη συνέχεια γιατί στον 20ο αιώνα έλαβε χώρα ένα πλήθος πραξικοπημάτων, επεμβάσεων, πολέμων και παραβιάσεων του διεθνούς δικαίου. Εντούτοις αποτελεί και ασυνέχεια αφού η ρητορική που χρησιμοποιείται σήμερα είναι απολύτως ωμή, αφού σημειώνεται μια ασυνήθιστη πυκνότητα γεγονότων, αφού στην παραβίαση του διεθνούς δικαίου δεν κρατείται κανένα πρόσχημα, αφού οι πολεμικές επιχειρήσεις δεν γίνονται προς το παρόν με χερσαίες δυνάμεις αλλά με ντρόουν και πυραύλους και αφού οι ΗΠΑ είναι αναγκασμένες να δράσουν έτσι όπως δρουν γιατί σήμερα ειδικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Ο σημερινός ιμπεριαλισμός φέρει τα χαρακτηριστικά του παλιού ιμπεριαλισμού διανθισμένου με στοιχεία νεοπαοικιοκρατίας, νεοφασισμού και νεοσυντηρητισμού. Τα ιδεολογήματά του είναι παράγωγα της ανόητης θεωρίας του Χάντιγκτον ο οποίος μίλησε για τον πόλεμο των πολιτισμών επιχειρώντας να αντικαταστήσει τον πρώτο και κύριο ρόλο της οικονομίας και της ταξικής πάλης στους πολέμους με τις πολιτισμικές διαφορές.
Β. ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΤΩΝ ΗΠΑ
Η ασύλληπτη διαστάσεων γενοκτονία στη Γάζα, η απαγωγή του προέδρου Μαδούρο και της συζύγου του, η δολοφονία του Αλί Χαμενεΐ, η απειλή για εισβολή στην Κούβα, δεν αποτελούν προϊόντα ψυχοπαθών αρχηγών. Άλλωστε τέτοιες ανιστόρητες θεωρήσεις έχουμε δει στο παρελθόν να δίνονται όσον αφορά τον ναζισμό και τον φασισμό που ερμηνεύτηκαν με βάση την ψυχοπαθολογία των Χίτλερ και Μουσολίνι. Εντούτοις, πίσω από όλα κρύβεται η οικονομία, οι γεωστρατηγικές επιδιώξεις του ιμπεριαλισμού και τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει αυτή τη στιγμή η αμερικανική οικονομία. Συγκεκριμένα:
α) Το 1945 το ΑΕΠ των ΗΠΑ με όρους αγοραστικής δύναμης ήταν πάνω από το 50% επί του παγκόσμιου ΑΕΠ και της Κίνας λίγο πάνω από 4%. Σήμερα το ΑΕΠ των ΗΠΑ επί του παγκόσμιου έχει πέσει στο 14%, ενώ της Κίνας προσεγγίζει το 20%. Η τάση φαίνεται να μην είναι αναστρέψιμη.
β) Ταυτόχρονα, από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 ξεκινάει μια πορεία που καταγράφει σοβαρά εμπορικά ελλείμματα για τις ΗΠΑ.
γ) Στον πόλεμο των νέων τεχνολογιών η Κίνα δεν αντιγράφει πλέον αλλά παρουσιάζει δικές της σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες. Αποδεικνύει ότι το παιχνίδι της οικονομίας παίζεται στον δευτερογενή τομέα ενώ ταυτόχρονα οι εκκλήσεις του Τραμπ για επαναπατρισμό των αμερικανικών κεφαλαίων δεν φαίνεται να ευοδώνονται.
δ) Το δολάριο είναι ασφαλώς ακόμη κυρίαρχο στις διεθνείς συναλλαγές προσφέροντας ένα σοβαρό πλεονέκτημα, οικονομικό και πολιτικό, στις ΗΠΑ, αλλά η διαμόρφωση των BRICS και οι σκέψεις για αποδολαριοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας προκαλούν ρίγη στο αμερικανικό κατεστημένο και κεφάλαιο.
Έτσι, η γενοκτονία της Γάζας εκτός από το ότι εξυπηρετούσε τους φασίστες-σιωνιστές του Ισραήλ, προβάλλει και ως μια ευκαιρία για real estate αμερικανικών κεφαλαίων, κάτι που ομολογήθηκε ανοικτά. H εισβολή στη Βενεζουέλα δεν ήταν τίποτα άλλο παρά η προσπάθεια των αμερικανικών μονοπωλίων να ελέγξουν την παραγωγή και το εμπόριο πετρελαίου, αφού είναι γνωστό ότι η Βενεζουέλα έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στον κόσμο. Ο βομβαρδισμός του Ιράν επιδιώκει επίσης τον έλεγχο των ενεργειακών πηγών αλλά και την ακύρωση της δημιουργίας του «δρόμου του μεταξιού» ο οποίος αποτελεί στρατηγικό στόχο της Κίνας. Ο έλεγχος των πετρελαίων θα σήμανε ένα σοβαρό οικονομικό πλήγμα στην Κίνα που αποτελεί αντικειμενικά το μεγάλο πρόβλημα του αμερικανικού κεφαλαίου. Το ιρανικό πετρέλαιο που λαμβάνει η Κίνα αποτελεί περίπου το 14% του εισαγόμενου πετρελαίου της. Επιπλέον, ο έλεγχος των Στενών του Ορμούζ είναι ιδιαίτερα κρίσιμος αφού από αυτά περνά το 27% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου. Όπως είπε αστειευόμενος ο Ιταλός δημοσιογράφος Μικέλε Σέρα, «Τυχεροί οι Αμερικανοί. Όπου πηγαίνουν για να εξάγουν ελευθερία, βρίσκουν πετρέλαιο».
Επομένως, τα αμερικανικά μονοπώλια νιώθοντας πως δεν αργεί ο καιρός της απώλειας της πρωτοκαθεδρίας τους και μην μπορώντας να απαντήσουν στο οικονομικό πεδίο, δεν είχαν άλλη επιλογή από τη στρατιωτική απάντηση. Ειδικά, όσον αφορά την Κούβα, οι λόγοι δεν είναι τόσο οικονομικοί αφού δεν διαθέτει ενεργειακές πηγές. Το πρόβλημα για τους Αμερικανούς στην περίπτωση αυτή είναι ηθικό, πολιτικό και ιδεολογικό. Το παράδειγμα ενός νησιού και ενός λαού που αντιστέκονται 65 χρόνια στον εμπορικό αποκλεισμό είναι ένα παγκόσμιο παράδειγμα αντίστασης και αξιοπρέπειας που θα πρέπει να εξαλειφθεί. Ίσως ακόμη να σχεδιάζεται η αποικιοποίηση της Κούβας ώστε να αποτελέσει ένα στρατηγικό σημείο για τον έλεγχο χωρών της Λατινικής Αμερικής ή ακόμη-ακόμη κάποιοι μπορεί να ονειρεύονται να τη μετατρέψουν σε πορνείο των Αμερικανών όπως ήταν πριν την επανάσταση.
Γ. ΜΙΑ ΑΘΛΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Εκτός των άλλων, αξίζει να σταθούμε στον τρόπο που οι Αμερικανοί προσπαθούν μέσω μιας άθλιας προπαγάνδας να πείσουν τον ίδιο τον αμερικανικό λαό και τους απανταχού λαούς ότι επιτελούν ένα θεάρεστο έργο. Μια προπαγάνδα που έχουν υιοθετήσει και τα ελληνικά ΜΜΕ με εξοργιστικό τρόπο προσκαλώντας διπλωμάτες, στρατιωτικούς, πολιτικούς, δημοσιολόγους που θαρρείς ότι όλοι τους είναι δασκαλεμένοι από την αμερικανική και ισραηλινή πρεσβεία. Η προπαγανδιστική τακτική εγχώριων και διεθνών προπαγανδιστών του ιμπεριαλισμού είναι η εξής:
- Δαιμονοποιούν αρχηγούς κρατών.
- Παρουσιάζουν επιλεκτικά καθεστώτα ως στυγνές δικτατορίες.
- Εστιάζουν στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Ισχυρίζονται ότι κάποια κράτη είναι τρομοκρατικά ή υποθάλπουν τρομοκράτες.
- Παρουσιάζουν τις ΗΠΑ ως επίλεκτο κράτος του Θεού.
- Κατασκευάζουν ψευδή γεγονότα προκειμένου να νομιμοποιήσουν τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις. Η τακτική αυτή στη διπλωματική, στρατιωτική και πολιτική ορολογία ονομάζεται false flag και έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν κατά κόρον. Αρκεί να θυμηθούμε τη δήθεν κατοχή όπλων μαζικής καταστροφής του Ιράκ προκειμένου να δικαιολογηθεί η αμερικανική εισβολή. Όπλα που ουδέποτε βρέθηκαν.
Τα ψέματά τους συχνά είναι τόσο χοντροκομμένα που δεν γίνονται πιστευτά ούτε από τους Αμερικανούς πολίτες. Τέτοιο παράδειγμα αποτέλεσε η κατηγορία για ναρκεμπόριο από τον πρόεδρο Μαδούρο ή παλαιότερα ο ισχυρισμός με βάση τον οποίο στη Βόρεια Κορέα για να αντιμετωπιστεί η πείνα οι πολίτες είχαν επιδοθεί σε ανθρωποφαγία και μάλιστα βρεφών. Ωστόσο, σε πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική μόλις ένας στους τέσσερις Αμερικανούς τάσσεται υπέρ των αμερικανικών πληγμάτων στο Ιράν με το δεδομένο μάλιστα ότι πρόκειται για μια χώρα που η προπαγάνδα γίνεται επιστημονικά, εντατικά και με απόλυτη κυριαρχία των συστημικών μέσων ενημέρωσης. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που σε δημοσκόπηση που διενεργήθηκε, η πλειοψηφία των Αμερικανών δηλώνει θετική προς την παλαιστινιακή και όχι την ισραηλινή πλευρά.
Δ. ΜΙΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Βέβαια, υπάρχουν στιγμές που η προπαγάνδα δίνει τη θέση της στην ωμή αλήθεια και η οποία ομολογείται από τους ίδιους τους θύτες. Έτσι, μετά την απαγωγή του προέδρου Μαδούρο ο Τραμπ δεν δίστασε να δηλώσει πως «θέλουμε πίσω τα πετρέλαια της Βενεζουέλας» γιατί όπως είπε «είναι δικά μας πετρέλαια». Όσον αφορά το Ιράν, δήλωσε ότι θέλει οποιαδήποτε κυβέρνηση αρκεί αυτή να εξυπηρετεί τα αμερικανικά συμφέροντα. Ο γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκράχαμ με αφορμή την άνοδο των τιμών του πετρελαίου δήλωσε πως τα χρήματα που δαπανώνται αυτή τη στιγμή στον πόλεμο με το Ιράν «είναι τα καλύτερα χρήματα που δαπανήθηκαν ποτέ» και συνέχισε: «Όταν αυτό το καθεστώς πέσει, θα έχουμε μια νέα Μέση Ανατολή, θα βγάλουμε ένα σωρό χρήματα».
Εκτός, όμως, από τις χυδαίες και ωμές δηλώσεις των Αμερικανών, υπάρχει μια σωρεία ντοκουμέντων που καταγράφουν ανάγλυφα τις επιδιώξεις του αμερικανικού ιμπεριαλισμού.
Ήδη 34 χρόνια πριν εμφανίστηκε η επικαιροποίηση του δόγματος Μονρόε. Έκθεση που συντάχθηκε στο Πεντάγωνο από ομάδα που εργαζόταν υπό τον υφυπουργό άμυνας Paul Wolfowitz και τον υπουργό άμυνας Dick Cheney σκιαγραφούσε αυτή τη νέα στρατηγική. Βασική ιδέα του δόγματος ήταν ότι οι ΗΠΑ πρέπει να διατηρήσουν τη μονοπολική παγκόσμια υπεροχή τους, να αποτρέψουν την εμφάνιση οποιασδήποτε ανταγωνιστικής υπερδύναμης και να είναι έτοιμες για προληπτική χρήση στρατιωτικής ισχύος.
Εν συνεχεία, το 2000, δημοσιεύεται το σχέδιο για τον «νέο αμερικανικό αιώνα» εμπνευσμένο από μια αμερικανική νεοσυντηρητική δεξαμενή σκέψης η οποία συνδεόταν με το σύμπλεγμα άμυνας και μυστικών υπηρεσιών, το ρεπουμπλικανικό κόμμα και κατείχε παρασκηνιακό ρόλο στη διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ. Διακηρυγμένοι στόχοι του σχετικού ντοκουμέντου ήταν: η υπεράσπιση της αμερικανικής πατρίδας, όπως γραφόταν, η αποφασιστική επικράτηση σε πολλαπλά και ταυτόχρονα πεδία διεξαγωγής πολέμου, η εφαρμογή αστυνομικών καθηκόντων που σχετίζονταν με τη διαμόρφωση ασφαλούς περιβάλλοντος σε εξαιρετικής σημασίας περιοχές η αναμόρφωση του στρατού των ΗΠΑ ώστε να εκμεταλλευτεί την επανάσταση στα στρατιωτικά πράγματα.
Το 2025 δημοσιεύεται από τον Λευκό Οίκο το ντοκουμέντο με τον τίτλο «Η Εθνική Στρατηγική Ασφαλείας 2025» στο οποίο καταγράφεται η νέα στρατηγική των ΗΠΑ. Ανάμεσα σε διάφορα αναφέρει: «Μετά από χρόνια παραμέλησης, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επαναβεβαιώσουν και θα επιβάλουν τη Διδαχή Μονρόε για να αποκαταστήσουν την αμερικανική πρωτοκαθεδρία στο Δυτικό Ημισφαίριο και να προστατέψουν την πατρίδα μας και την πρόσβασή μας σε βασικές γεωγραφίες σε όλη την περιοχή. Θα αρνηθούμε σε μη-Ημισφαιρικούς ανταγωνιστές την ικανότητα να τοποθετήσουν δυνάμεις ή άλλες απειλητικές δυνατότητες, ή να κατέχουν ή να ελέγχουν στρατηγικά ζωτικά περιουσιακά στοιχεία, στην Ημισφαίριό μας. Αυτό το “Συμπέρασμα Τραμπ” στη Διδαχή Μονρόε είναι μια κοινή λογική και ισχυρή αποκατάσταση της αμερικανικής δύναμης και προτεραιοτήτων, συμβατή με τα αμερικανικά συμφέροντα ασφαλείας».
Το άμεσο αποτέλεσμα αυτών των δογμάτων και αυτής της πολιτικής είναι τούτο: σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στις ΗΠΑ αναλογεί το 37% των παγκόσμιων δαπανών για στρατιωτικούς εξοπλισμούς όταν έχουν μόλις το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού. Μάλιστα, ο πόλεμος στο Ιράν κοστίζει ημερησίως 1 δις δολάρια. Αξίζει να θυμηθούμε ακόμη ότι το κόστος του πολέμου στο Ιράκ έφτασε τα 4 τρισεκατομμύρια δολάρια. Μιλάμε για ένα αδιανόητο ποσό που θα μπορούσε να λύσει το μεγάλο πρόβλημα της υγείας που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των Αμερικανών πολιτών ή να θρέψει έναν ολόκληρο λαό που βρίσκεται σε λιμό.
Ε. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ποια είναι, όμως, η πολιτική από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης; Μια σταχυολόγηση δηλώσεων και πράξεων μπορεί να σκιαγραφήσει μια πολιτική υποταγμένη και εθελόδουλη στον αμερικανικό και ισραηλινό ιμπεριαλισμό και μια πολιτική που συμπράττει με τους πλανητικούς δολοφόνους. Ας θυμηθούμε:
- Ο Μητσοτάκης έσπευσε να αναγνωρίσει τη μαριονέτα των Αμερικανών στη Βενεζουέλα, τον Γουαϊδό, ως πρόεδρο της χώρας τον Ιούλιο του 2019 και μάλιστα χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα άρση της αναγνώρισης.
- Δήλωσε, ακόμη, με περίσσιο ζήλο τη στήριξή του στον εγκληματία πολέμου Νετανιάχου επισκεπτόμενος το Ισραήλ τον Οκτώβριο του 2023.
- Είναι ενταγμένη (η κυβέρνηση) στη συμμαχία των προθύμων στον πόλεμο ΝΑΤΟ-Ρωσίας. Ενώ ο ελληνικός λαός πένεται, το 2024 έστειλε οικονομική βοήθεια στην Ουκρανία ύψους 6,1 εκατομμυρίων δολαρίων και έχει δεσμευτεί για το 2026 να συνεισφέρει περίπου 20 εκατ. ευρώ. Και επιπλέον στέλνει κρίσιμο εξοπλισμό του ελληνικού στρατού στην Ουκρανία.
- Βεβαίως, όλα τα ρεκόρ υποτέλειας τα έσπασε η ντροπιαστική δήλωση Μητσοτάκη μετά την απαγωγή του Μαδούρο με βάση την οποία «δεν είναι ώρα να συζητήσουμε για το διεθνές δίκαιο». Κατά πόδας ακολούθησε ο νεοφασίστας-παλιάτσος Άδωνις Γεωργιάδης που επικαλέστηκε μια φράση του Πομπήιου του Μέγα ο οποίος είπε: «Σταματήστε να μας μιλάτε για νόμους – κουβαλούμε σπαθιά». Δεν πρόκειται για προϊόν ανοησίας ή βιασύνης αλλά για απολύτως συνειδητές επιλογές που υπογραμμίζουν την εγκληματική πολιτική της ελληνικής ολιγαρχίας να συμπλεύσει με τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό.
- Τέλος, όσον αφορά τον βομβαρδισμό του Ιράν η ελληνική κυβέρνηση υιοθέτησε πλήρως την αμερικανική επιχειρηματολογία και αποφάσισε να στείλει στην Κύπρο δύο φρεγάτες και δύο ζεύγη πολεμικών αεροσκαφών F16 δήθεν για την προστασία της Κύπρου ενώ σκοπός ήταν να προστατεύσουν τις βρετανικές βάσεις που αποτελούν βρετανικό και όχι κυπριακό έδαφος. Η γελοιότητα ορισμένων υπερέβη κάθε όριο. Ο Άγγελος Συρίγος, γνωστό στέλεχος της ΝΔ, παραλλήλισε την αποστολή της φρεγάτας Κίμων με τον στρατηγό Κίμωνα που το 450 π.Χ. πήγε στην Κύπρο για να πολεμήσει τους Πέρσες!
Η ελληνική κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που εφαρμόζει σκληρή αντιλαϊκή πολιτική, που διαλύει κρίσιμους κοινωνικούς τομείς όπως η υγεία, η παιδεία, η εργασία, οι μεταφορές, η κοινωνική ασφάλιση, η κυβέρνηση των τηλεφωνικών υποκλοπών, των Τεμπών, της ακρίβειας και του ΟΠΕΚΕΠΕ, κινείται παράλληλα με τον πιο άθλιο τρόπο εντός του δόγματος «Ανήκομεν εις την Δύσην». Εμπλέκεται στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των μεγαθηρίων, βάζει σε κίνδυνο την Ελλάδα, ψεύδεται ανερυθρίαστα μπροστά στον ελληνικό λαό και αποτελεί μια θλιβερή μαριονέτα του αμερικανικού και ισραηλινού ιμπεριαλισμού.
Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει:
- Οι βρετανικές βάσεις στην Κύπρο είναι ή δεν είναι βρετανικό έδαφος;
- Το Ιράν έχει ή δεν έχει το δικαίωμα αυτοάμυνας με βάση το άρθρο 51 του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ;
- Η βάση της Σούδας έχει παίξει ή όχι κρίσιμο ρόλο στις αμερικανικές ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις κατά καιρούς;
- Τι κέρδος έχει άραγε από την αγορά του πανάκριβου σχιστολιθικού αερίου από τις ΗΠΑ;
- Η σύμπλευσή της με την παραβίαση του διεθνούς δικαίου δίνει ή όχι θάρρος στην Τουρκία να διεκδικήσει τη Θράκη και ελληνικά νησιά;
- Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν νιώθει μια στάλα ντροπής όταν την ώρα που ΗΠΑ-Ισραήλ βομβαρδίζουν το Ιράν και κομματιάζουν μικρά κορίτσια λέει πως το Ισραήλ έχει δικαίωμα στην αυτοάμυνα;
- Αφού κόπτεται για τα δικαιώματα των γυναικών στο Ιράν δεν θα έπρεπε να κάνει το ίδιο για τα δικαιώματα των γυναικών στη Σαουδική Αραβία;
ΣΤ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ
Αμερικανοί και Ευρωπαίοι είναι ικανοί να σύρουν την ανθρωπότητα σε ένα νέο σφαγείο. Σε ένα νέο τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Οι δηλώσεις Δένδια με βάση τις οποίες «πρέπει να συνηθίσουμε τα φέρετρα», το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει εκπονήσει το πρόγραμμα ReArm, η μετονομασία του υπουργείου άμυνας των ΗΠΑ σε υπουργείο πολέμου, η δήλωση του υπουργού άμυνας της Γερμανίας ότι το καλοκαίρι που ζήσαμε ίσως είναι το τελευταίο ειρηνικό καλοκαίρι, αλλά κυρίως τα σημεία του πλανήτη που φλέγονται αυτή τη στιγμή, δεν αφήνουν περιθώρια αυταπατών. Το ότι οι καιροί είναι δύσκολοι είναι μια αναμφισβήτητη αλήθεια. Αλλά η διαπίστωση μιας δύσκολης κατάστασης δεν μπορεί να συνεπάγεται την παραίτηση, την απαισιοδοξία, την προσφυγή σε ατομικές λύσεις. Η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη των λαών, η αντίσταση απέναντι στην αδικία, είναι χρέος κάθε σκεπτόμενου ανθρώπου, κάθε δημοκράτη καθενός και καθεμιάς που ασφυκτιά βλέποντας αυτό που συντελείται γύρω μας. Είναι χρέος απέναντι σε αυτούς που δεν δίστασαν να δώσουν την ίδια τους τη ζωή για να γίνει ο κόσμος καλύτερος. Είναι χρέος απέναντι στους εαυτούς μας και στις νέες γενιές. Η λύση στην προϊούσα βαρβαρότητα δεν είναι άλλη παρά η μαζική οργάνωση, η συσπείρωση ευρέων πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων για την υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας, για να δηλωθεί ότι είμαστε στο πλάι των λαών που υφίστανται την ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα, για την υπεράσπιση της ίδιας της ανθρωπιάς.
Να παλέψουμε προκειμένου να σταματήσει η οποιαδήποτε εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο.
Να κλείσουν οι βάσεις και να φύγουν από την πατρίδα μας.
Να βγει η Ελλάδα από τον παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό οργανισμό τραμπούκο, το ΝΑΤΟ.
Συλλογικότητες όπως η δική σας εδώ στον Ωρωπό, πολιτιστικοί φορείς, αθλητικά σωματεία, εργατικά συνδικάτα, ενώσεις γονέων, δεκαπενταμελή συμβούλια μαθητών, φοιτητικοί σύλλογοι, πρέπει να συγκλίνουν σε ένα ενιαίο μέτωπο που θα ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στις επιλογές της κυβέρνησης και στους πολεμοκάπηλους αυτού του κόσμου. Σε αυτό ακριβώς βρίσκεται η ελπίδα μας, η ελπίδα των λαών.
Διότι, φίλες και φίλοι, ας μην ξεχνάμε πως το ιμπεριαλιστικό θηρίο που λέγεται Βόρεια Αμερική έχει ηττηθεί στο πολεμικό και στο πολιτικό πεδίο ουκ ολίγες φορές. Ηττήθηκε στην Κούβα. Ηττήθηκε στο Βιετνάμ. Ηττήθηκε στο Ιράκ. Ηττήθηκε στο Αφγανιστάν. Και πάνω από όλα έχει ηττηθεί ηθικά γιατί το δίκιο είναι με το μέρος των εργατών, των αδυνάτων, των καταπιεσμένων και των απανταχού φτωχοδιαβόλων.
Καλούμαστε σε γενικό ξεσηκωμό. Στις πόλεις και τα χωριά. Στα εργοστάσια και τα φοιτητικά αμφιθέατρα. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο. Ήττα του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ.




9 thoughts on “Ομιλία στην αντιπολεμική συγκέντρωση της Επιτροπής Αγώνα Ωρωπού”
Comments are closed.